خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/08 - 14:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به بسته تحریمی اخیر اروپا؛

حمایت اروپا از کشتار مردم ایران در جنگ تحمیلی فراموش نشده است/ تاریخ غرب صفحات سیاه زیادی دارد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی که خودشان را مدعی رعایت حقوق بشر می دانند اما زمینه ساز کشتار مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی بودند، انگشت اتهام به سمت جمهوری اسلامی می گیرند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای اتحادیه اروپا درباره ماهیت هشتمین بسته تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران، گفت: اعمال تحریم و محدودیت برای هر فرد و ملتی بدون داشتن دلیل منطقی و صحیح، خودش مصداق نقض حقوق بشر بوده که این مهم در قابل ایران از سوی اروپایی ها صورت گرفته است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اقدامات ضدبشری غرب در مقابل ایران، اظهار کرد: انگلیسی ها در دوران های گذشته سبب ایجاد قحطی در ایران شدند و بسیاری از مردم سرزمینمان جان خود را از دست دادند؛ آلمان ها نیز به صدام تسلیحات شیمیایی دادند و مردم ایران را دچار آسیب های جدی کردند.



وی در این راستا، ادامه داد: در این میان فرانسوی ها بودند که با ارائه جنگنده های پیشرفته به رژیم بعث عراق، زمینه حملات سنگین به مردم ایران را فراهم کردند که همگی آنها مصداق نقض حقوق بشر است لذا چطور این اتحادیه ایران را ناقض این مولفه می داند؟.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کدام بعد حقوق بشر اجازه می دهد ائتلاف غرب از اورانیوم ضعیف شده و دیگر تسلیحات نظامی علیه مردم عراق و افغانستان استفاده کند، افزود: اتحادیه اروپا کشتار و تجاوز به یمن را نمی بیند؟ چطور کشورهای این قاره خودشان را مدعی رعایت حقوق بشر می دانند و انگشت اتهام به سمت جمهوری اسلامی می گیرند؟.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه حمایت از تروریست ها در منطقه خلاف موازین اولیه حقوق بشر است که از سوی اروپایی ها رعایت نمی شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس به مقامات کشورهای اروپایی توصیه می شود طوری رفتار کنند که آیندگانشان با ورق زدن تاریخ این قاره، از آنها به عنوان صفحات سیاه غرب یاد کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362553
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم